onsdag 15 juli 2009

Cellplast, Frigolit eller Styrox?


Det tycks som om det enda jag gjort de senaste dagarna har kretsat kring att isolera "plattan".
Cellplast är ju ett bra isolerings material som brukar vara rätt simpelt att lägga ut men när man efter 4:e varvet kommer på att man glömt lägga in den extra starka cellplasten under bärande väggar så vill man bara lägga ner. Nåväl, fram med fogsvans nr.1, efter att ha mosat igenom fyra lager cellplast (400 mm) så vek sågen sig, ta fram fogsvans nr.2, den blev allt mer slö men tog mig till sist igenom. Vid något tillfälle tänkte jag att en motorsåg skulle vara effektiv om det inte vore för alla rör och vatten ledningar.
Såga frigolit, lägga ut frigolit, rita på frigolit, riva bort frigolit, skära i frigolit och ännu mera frigolit. Nu mera har jag små vita bollar i bilen, i hallen, i sängen, i örat, i håret osv..
Men idag skall jag troligen lägga ner den sista frigoliten i hus grunden.. då är det bara garaget kvar- Suck!
Till sist, för dig som undrar så är cellplast, frigolit och styrox olika benämningar på samma material!
Ciao


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar