fredag 10 juli 2009

Morgonstund har guld i mun...



Här har man sprungit omkring och lagt ner rör, hållit i spaden och kört markvibrator i stundtals hetta med snudd på vätskebrist och nu detta.
På bilens mätare stod det +12,5 grader men som man brukar säga, "det finns inget fel väder-bara fel kläder".
Senast jag (marcus) skrev något var strax innan bygglovet gick i genom och grävmaskin var på plats, sen dess har jag nog varit på tomten mellan 06:30 och 23:00 varje dag. Ta bara till exempel igår, jag hämtade Ronny kl 07:00, handlade lite material på Beijer kl 07:20, handlar bensin och tar en kopp kaffe och arbetet får ta sin början, kl 12:00 kaffe rast, kl 16:00 "micro-mat", 22:30 kaffe rast (då blev vi klara med kantbalkarna) sen bar vi ut en hel grushög från husgrunden för hand på 1 tim 40 min, till sist såg vi varken grus eller något annat och då plockade vi ihop och drog hem. Lämnade av Ronny kl 01:13 och jag kom mig i säng 02:03 och kl 05:30 ringde väckarklockan. Så nu sitter jag här på vår tomt i vår lilla röda friggebod, äter en frukost macka, bloggar och väntar på chefen från skuttunge mark och bygg. Har några ritningar på datorn som jag skall visa honom och här mitt i skogen fann jag ett trådlöst nätverk, troligen grannens... shhhh, säg inget! Behöver nog återgå till arbetet nu, skall nog lämna er med en bild eller två, nytagna av mig just this very second" By the way- det blev plastpåse ändå, leverantörerna för den alternativa isolering var så dålig på att lämna offert och fasten jag är rätt klädd så undgår man inte det faktum att det är rätt ruggigt i dag ändå!


självporträtt.


rörmokaren är i frisk i spadtaget.

kantbalken kring hela grunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar