söndag 7 mars 2010

Kakel,tapeter & barn

Idag är det Söndag och det har verkligen blivit min favoritdag framför andra på senaste tiden. För då får jag och töserna vara tillsammans med pappa Marcus HELA dagen, då är han vår!!! :=). Alla andra dagar på veckan är det bara jobb och huset som gäller. Idag var vi och kollade på tapeter, men gav upp ganska så fort då töserna inte tyckte att det var lika kul. Men vi gjorde ett nytt försök och kollade kakel istället i en annan affär, vi gav upp där med. Så nu sitter jag med Marcus sovandes (!) i mot min axel, och kollar lite kakel och inspiration på nätet istället. Vi behöver kakel till vårat badrum på ovanvåningen och några ytor på bottenvåningen också som köket.

Det som görs ute på bygget nu är målning av lister, kopiösa mängder av tak- och golvlister och foderlister. Inget kul jobb för snickarn. Jag skulle så gärna vilja hjälpa till men är liksom lite fast med mina små töser här hemma.

Var ute vid huset idag, åh. vad jag vill flytta in nu!

nej, nu har mannen socknat helt och mina ögonlock känns väldigt tunga, så godnatt världen! :=)


1 kommentar:

  1. Hej Elin och Macke!
    Wow! Va fint köket ser ut! Det blir riktigt mysigt ser ja'. Smarta har ni också varit (såg det på tidigare bilder) och lyssnat på storasysters idé om skrubbar i barnens rum... :-D
    Skulle va så kul att bara kunna droppa in och kolla läget på plats, men internet får duga så länge. Ha det riktigt gott allesammans.
    Kramar från Nina med fam.

    SvaraRadera