fredag 21 augusti 2009

Ett hus blir till!!

När jag (Elin) kom till tomten idag möttes jag av en underbar och snudd på majestätisk syn. Det som kommer att bli vårat hus hade börjat ta form och det såg så STORT ut nu när väggarna kommit upp! Jag blev helt betagen. Ni som bygger/byggt hus...hur kände ni det när stommen restes? Berätta gärna! Kanske bara jag som är så blödig, kanske graviditetshormonerna som spökar :=)
Här kommer bilderna från idag som jag lovade.

Framsidan av huset rest.

Vår snickare, snart på väg att resa väggarna till den högra gaveln på huset.

Så här ser det ut inifrån huset...längst bort "den högra gaveln" och till höger på bild är framsidan av huset.

Det här var den syn som mötte mig när jag kom till tomten idag. Vårat hus står på lite högre höjd än garaget (byggnaden närmast).




3 kommentarer:

  1. Ja nu ska det bli skönt att snart få flytta in!! Lycka till i erat bygge!!

    Linda

    SvaraRadera
  2. Heja heja! Ja det är fascinerande med byggen, det har jag alltid tyckt. Och man blir alldeles galet betagen av skickliga byggare som snabbt och säkert trollar fram nya verk med sina händer...och med några verktyg. En del skeden märks mer för ögat än andra och nog är det fantastiskt att se huset som man bara fantiserat, drömt om och ritat på papper, plötsligt ta form. Ja du Elin, inte tror jag du behöver skylla på hormonerna, jag är lika begaistrad av sånt här som du är. Och jag är INTE gravid!!:-) Lene

    SvaraRadera
  3. Tack Lene :=) Får hoppas att vi kan komma till er i jul, vore skoj. Får se hur allt fortlöper....med bebben och huset!

    SvaraRadera