fredag 19 november 2010

Dagens tips: Skaffa dig en händig karl med många verktyg :=)

För det är verkligen inte att underskatta! Inte nog med att han kan fixa det mesta du ber honom om (om han har tid, ork och lust förstås, men det är en annan sak...). Han har också en helt rum fyllt med en massa spännande verktyg. Känns som att man kan hitta på och göra i stort sett vad man vill. Me like! Blir bättre sen när vi får upp en mera snickarboa -lik fundering som man kan vara i.

Igår plockade jag lite lingonris och ville göra en krans. Jag hittade ståltråd (najtråd) som M hade, en najtång, en tunnare ståltråd och ett vitt smalare sidenband. Så var det bara att för andra gången i mitt liv (första gången i mellanstadiet) ge mig på att göra en lingonkrans! :=) Hängde den på på vår ånnu omålade vägg i hallen för att få lite mys där. Funderar på om jag ska göra några lingonhjärtan också och hänga i köket.



Mycket tall och lingon nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar