onsdag 17 november 2010

Snor och gardiner

Ja, då har förkylningen kommit till huset i skogsbacken också. Hade tänkt hoppa över den i år men icke! Töserna har feber och hostar. Låter inget vidare när jag sitter här och hör hur de hostar från sovrummet. Idag har vi (eller jag rättare sagt) försökt ordna upp en massa saker som vi ska lämna bort eller sälja. Ju mer jag går igenom desto svårare blir det. Jag har kommit in i något slags eko-tänk och tänker typ " den här fula gardinen kan ju bli en snygg kudde eller den här tröjan kan jag ju klä in barnens lådor med osv. Så inte mycket jag vågar/vill göra mig av med. Har hakat på hissgardintrenden, som kanske inte är någon trend längre utan helt ute, men jag måste iaf ha dom för jag älskar dom!! Har velat ha hissgardin till våra stora fönster just för att de släpper in lagom med ljus, ombonar lite men skymmer inte fodrerna och smygarna runt fönstrerna. Kostar mycket gör det att ha gardiner till alla fönster så jag bestämde mig för att göra det så billigt som möjligt. Jag använder vita lakan som vi hade hemma och syr själv. Får se hur många hissgardiner jag gör. De på bilden är i vardagsrummet.

I morgon blir det ett besök på röda korsets second hand butik med min mor.

Ha det gott!

Nu när man bor så nära naturen så bara måste man ta in den i huset! Tänk att bara gå ut utanför dörren och hämta in lite tallris. Ljuvligt!

Lagt i några torkade apelsinskivor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar