torsdag 25 november 2010

Grönt är skönt!


Ja, då var grävmaskinisten här en kortis igår och jämnade ut alla jordhögar så att de kan komma hit med ännu mera massa!!! Det tar aldrig slut! Jag börjar undra om jag får se någon fin prunkande (eller iaf lite grön) trädgård inom de närmaste åren? Jo, till sommaren SKA vi ha gräsmatta! Barnen (och jag) vill kunna springa ut utanför dörren, barfota och känna det mjuka gräset under våra föttet. Slänga oss ner på marken och bara njuta av den härliga stora gräsmattan som är vår, vår alldeles egna!

Ok, men nu är det vinter och en massa snö. Har snöat en massa i natt och kallt ska det bli. Mysigt tycker jag. Igår gjorde jag något olagligt, känns det som. Tog in en liten gran till allrummet på ovanvåningen. M var lite besviken tror jag, känns nästan som en helig grej det därmed att vänta in i det sista med granen. Jag intalar mig själv att det är mer en dekoration, lite gran i kruka än en "julgran" Men kanske ska slänga ut den iaf och vänta lite till....den liknar ju väldigt mycket en julgran. Pynta eller slänga ut granen, det är frågan det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar